Neumann János Egyetem
Könyvtár és Információs Központ
Könyvajánló

Épített környezeti nevelés az óvodában

Guba Anna – Pataky Gabriella – Tóth Eszter

A gyerekek már egészen kis korban tudatosan érzékelik, használják és értékelik az őket körülvevő fizikai környezetet. Az épített környezet felfedezése, használata és alakítása rendkívüli jelentőségű a szocializációs folyamatok és a kognitív fejlődés szempontjából. Ezért már a legkisebb korban is fontos az épített környezet iránti érzékenység, a térbeli tudatosság és a térbeli készségek fejlesztése – kockákkal, kuckókkal és komplex, játékos fejlesztő módszerekkel. A könyv rávilágít az építészeti környezetkultúra szerepére az óvodai fejlesztésben, és módszertani segítséget nyújt azoknak az óvópedagógusoknak, építészeknek, szülőknek, akik tudatosan igyekeznek erősíteni a gyermekek és az épített környezet kapcsolatát.

A kötet első részében az épített környezeti nevelés elmélete kerül bemutatásra, többek között a pedagógiai terület sajátos céljai, tartalma, és relevanciája. Utána az épített környezeti nevelés és az óvoda kapcsolata kerül terítékre, hogyan jelenhet meg építészeti tartalom a foglalkozások során. A harmadik rész egy tematikus módszertani gyűjtemény. Olyan feladatokat és játékterveket tartalmaz, amelyeket rugalmasan lehet alkalmazni az óvodai gyakorlatban.

A könyv kikölcsönözhető a Könyvtár és Információs Központ Pedagógiai Szakkönyvtárából.

 

A gyerekek már egészen kis korban tudatosan érzékelik, használják és értékelik az őket körülvevő fizikai környezetet. Az épített környezet felfedezése, használata és alakítása rendkívüli jelentőségű a szocializációs folyamatok és a kognitív fejlődés szempontjából. Ezért már a legkisebb korban is fontos az épített környezet iránti érzékenység, a térbeli tudatosság és a térbeli készségek fejlesztése – kockákkal, kuckókkal és komplex, játékos fejlesztő módszerekkel. A könyv rávilágít az építészeti környezetkultúra szerepére az óvodai fejlesztésben, és módszertani segítséget nyújt azoknak az óvópedagógusoknak, építészeknek, szülőknek, akik tudatosan igyekeznek erősíteni a gyermekek és az épített környezet kapcsolatát.

A kötet első részében az épített környezeti nevelés elmélete kerül bemutatásra, többek között a pedagógiai terület sajátos céljai, tartalma, és relevanciája. Utána az épített környezeti nevelés és az óvoda kapcsolata kerül terítékre, hogyan jelenhet meg építészeti tartalom a foglalkozások során. A harmadik rész egy tematikus módszertani gyűjtemény. Olyan feladatokat és játékterveket tartalmaz, amelyeket rugalmasan lehet alkalmazni az óvodai gyakorlatban.

A könyv kikölcsönözhető a Könyvtár és Információs Központ Pedagógiai Szakkönyvtárából.