Neumann János Egyetem
Könyvtár és Információs Központ
Könyvajánló

Netfüggő gyerekek

Gary Chapman, Arlene Pellicane

Sok szülőt foglalkoztat a kérdés, vajon milyen hatással van gyermekeinkre a digitális eszközök használata. Mennyi képernyőidő számít túl soknak, hogyan szabhatunk reális időkorlátokat. Az amerikai szerzőpáros kutatási eredményeken és gyakorlati példákon keresztül mutatja be, hogy mit tehetnek a szülők azért, hogy a technológia ne szétzilálja, hanem inkább összehozza a családot, és a gyerekek ne csak az online közösségben, hanem a valós kapcsolatok terepén is otthonosan mozogjanak.

„Ironikus, hogy azok az elektronikus eszközök, amelyek összekapcsolnak a világ túlsó felén élő ismerőseinkkel, egyszersmind elválasztanak azoktól, akik mindössze egy karnyújtásnyira vannak tőlünk.”

(Gary Chapman)

 

A könyv nem arról szól, hogy hogyan tiltsuk meg a különböző digitális eszközök használatát, hiszen ezek már az életünk részei, hanem tanácsokkal látja el az olvasót, milyen szabályokat érdemes bevezetni, hogyan teremtsünk egyensúlyt a virtuális és a valódi kapcsolatok között, és miként lehet a képernyőhasználatot a normális szintre csökkenteni. Hiszen könnyen kialakul a függőség, aminek súlyos kognitív és lelki hatásai befolyásolják a tanulást, a családi és embertársi kapcsolatainkat. A szerzők ezenkívül tanácsokat is adnak, hogyan helyettesíthetjük a képernyőidőt közös családi időtöltéssel, valamint hogyan segíthetünk gyermekeinknek a társas készségek elsajátításában. Az utolsó fejezet is fontos témát tárgyal, azt, hogy szülőként milyen mintát adunk saját képernyőhasználatunkkal. A Netfüggő gyerekek című könyv fontos és aktuális problémáról szól, hasznos olvasmány szülőknek, pedagógusoknak egyaránt.

 

A könyv megtalálható a Könyvtár és Információs Központ Pedagógiai Szakkönyvtárában.

Sok szülőt foglalkoztat a kérdés, vajon milyen hatással van gyermekeinkre a digitális eszközök használata. Mennyi képernyőidő számít túl soknak, hogyan szabhatunk reális időkorlátokat. Az amerikai szerzőpáros kutatási eredményeken és gyakorlati példákon keresztül mutatja be, hogy mit tehetnek a szülők azért, hogy a technológia ne szétzilálja, hanem inkább összehozza a családot, és a gyerekek ne csak az online közösségben, hanem a valós kapcsolatok terepén is otthonosan mozogjanak.

„Ironikus, hogy azok az elektronikus eszközök, amelyek összekapcsolnak a világ túlsó felén élő ismerőseinkkel, egyszersmind elválasztanak azoktól, akik mindössze egy karnyújtásnyira vannak tőlünk.”

(Gary Chapman)

 

A könyv nem arról szól, hogy hogyan tiltsuk meg a különböző digitális eszközök használatát, hiszen ezek már az életünk részei, hanem tanácsokkal látja el az olvasót, milyen szabályokat érdemes bevezetni, hogyan teremtsünk egyensúlyt a virtuális és a valódi kapcsolatok között, és miként lehet a képernyőhasználatot a normális szintre csökkenteni. Hiszen könnyen kialakul a függőség, aminek súlyos kognitív és lelki hatásai befolyásolják a tanulást, a családi és embertársi kapcsolatainkat. A szerzők ezenkívül tanácsokat is adnak, hogyan helyettesíthetjük a képernyőidőt közös családi időtöltéssel, valamint hogyan segíthetünk gyermekeinknek a társas készségek elsajátításában. Az utolsó fejezet is fontos témát tárgyal, azt, hogy szülőként milyen mintát adunk saját képernyőhasználatunkkal. A Netfüggő gyerekek című könyv fontos és aktuális problémáról szól, hasznos olvasmány szülőknek, pedagógusoknak egyaránt.

 

A könyv megtalálható a Könyvtár és Információs Központ Pedagógiai Szakkönyvtárában.